Πως οι Δημόσιες Σχέσεις κάνουν την επιχείρηση να αντέχει σε όλες τις συνθήκες .
Το "πνεύμα" των Δημοσίων Σχέσεων είναι μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία η οποία διέπει τους ανθρώπους κάνοντας την εργασιακή συμπεριφορά , τρόπο ζωής .Οι άνθρωποι επιλέγουν οτιδήποτε παράγει μία επιχείρηση με αξιόλογους ανθρώπους .
Δημόσιες Σχέσεις , μία παγκόσμια τάση .
Γιατί οι επιχειρήσεις επενδύουν όλο και περισσότερο στα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων ;
Οι Δημόσιες Σχέσεις οδηγούν τους ανθρώπους των επιχειρήσεων σε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές .
Στη λογική αυτή υπάρχει ανθρώπινη , ειλικρινής επικοινωνία .
Δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης .
Οι άνθρωποι επιλέγουν οτιδήποτε παράγει μία επιχείρηση με αξιόλογους ανθρώπους .
Οι Δημόσιες Σχέσεις σημειώνουν μια συνεχή αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών τους παγκοσμίως και αναλόγως αναζητούνται στελέχη τα οποία μπορούν να σχεδιάσουν στρατηγικά , τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων .
Γιατί οι Δημόσιες Σχέσεις είναι μία παγκόσμια τάση :
1. Είναι ο επαγγελματικός τομέας που δρά με βάση την Ηθική .
2. Διαμορφώνουν την εικόνα της επιχείρησης .
3. Δεν ωραιοποιούν την επικοινωνία της .
4. Εκπαιδεύουν αποτελεσματικά τους εργαζόμενους .
5. Εξανθρωπίζουν την επιχείρηση .
Οι Δημόσιες Σχέσεις , συγκριτικά με τις μέχρι τώρα παραδοσιακές δραστηριότητες επικοινωνίας , έχουν προβάδισμα :
1. Στοχεύουν στην κοινωνική ανάπτυξη της επιχείρησης .
2. Οι Δημόσιες Σχέσεις αναλαμβάνουν δράση με τρόπο τέτοιον που η κοινωνία διαπιστώνει την αξία της επιχείρησης .
3. Οι Δημόσιες Σχέσεις , δημιουργούν την υποδομή αυτή σε κάθε επιχείρηση ώστε να την θαυμάζουν και να την εκτιμούν οι άνθρωποι , αφού βεβαίως έχουν εκτιμήσει και θαυμάσει τους ανθρώπους της επιχείρησης .
4. Στο εσωτερικό της επιχείρησης οι Δημόσιες Σχέσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον μη ανταγωνιστικό αλλά εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων
.
5. Οι δράσεις και εκδηλώσεις των Δημοσίων Σχέσεων είναι στους τομείς που βλέπουν το μέλλον : Περιβάλλον – Κοινωνία – Άνθρωπος – Αειφορία .
Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση . Η μεγάλη Σύγχυση.
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητος τομέας σε κάθε επιχείρηση .
Οι Δημόσιες Σχέσεις σε πολλές επιχειρήσεις, λανθασμένα ταυτίζονται ή είναι ενταγμένες στο τμήμα Marketing ή στο Διαφημιστικό ή σε άλλες διευθύνσεις . Η ταύτιση των Δημοσίων Σχέσεων με το Marketing ή τη Διαφήμιση , είναι μεγάλο λάθος .
Οι Δημόσιες Σχέσεις , συνεργάζονται με το Marketing και τη Διαφήμιση αλλά δεν ταυτίζονται .
Για παράδειγμα είναι λανθασμένη και παραπλανητική η θέση ( επαγελματικά , στο οργανόγραμμα ) Υπεύθυνος Marketing και Δημοσίων Σχέσεων .
Επίσης είναι λανθασμένη η αναφορά πως οι Δημόσιες Σχέσεις είναι «εργαλείο» του Marketing .
Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι «εργαλείο» του Marketing ούτε και κανενός άλλου τομέα της επικοινωνίας καθώς είναι μία εντελώς ανεξάρτητη δράση και κατά συνέπεια μία αυτόνομη Διεύθυνση ( Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων ή τμήμα Δημοσίων Σχέσεων ) .
Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι Marketing , ούτε και Δαφήμιση .
Όσοι ταυτίζουν τις τρείς αυτές λειτουργίες της επικοινωνίας , εκτός του ότι δεν έχουν καταλάβει τι ρόλο έχει η κάθε μία , δεν έχουν μελετήσει τους ορισμούς που δίνουν τα επιστημονικά σωματεία και οι επαγγελματικές ενώσεις , παγκοσμίως και των τριών αυτών κλάδων , σύμφωνα με τους οποίους ορισμούς γίνεται σαφής διάκριση στις δράσεις και τους σκοπούς .
Οι Δημόσιες Σχέσεις , το Marketing και η Διαφήμιση , επιτελούν ρόλους σημαντικούς σε κάθε επιχείρηση .
Οι Δημόσιες Σχέσεις παράγουν έργο υποδομής για κάθε άλλη επικοινωνία .
Ας πάρουμε το ακόλουθο παράδειγμα :
Υποθέτουμε πως δημιουργείται ένα κατάστημα ( ανεξάρτητα από τι προιόντα πουλά ) . Μπορεί να είναι ένα ζαχαροπλαστείο ή κατάστημα ένδυσης ή restaurant ή café ή ηλεκτρικών ειδών ή νέων τεχνολογιών ή οτιδήποτε άλλο ……
Οι Δημόσιες Σχέσεις , θα παίξουν τον πρώτο ρόλο . Με το που ιδρύεται η επιχείρηση ή επανατοποθετείται ( repositioning ) οι Δημόσιες Σχέσεις την «χτίζουν» επάνω σε μία βάση αξιών . Δηλαδή πείθουν όλα τα στελέχη και τη διοίκηση να είναι μία ανθρωποκεντρική επιχείρηση , με σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους με τους οποίους η επιχείρηση συνεργάζεται ( πελάτες – συνεργάτες – προμηθευτές – μετόχους – επενδυτές – κ.λ.π ) .
Με τη δράση που θα αναλάβουν οι Δημόσιες Σχέσεις , οι εργαζόμενοι θα έχουν εξαιρετικούς τρόπους , θα εκπαιδευτούν στη επικοινωνία , θα έχουν ήθος , αξιοπρέπεια , ειλικρίνεια , συνέπεια . Έτσι σταδιακά θα αποκτούν την εμπιστοσύνη όλων των ανθρώπων με τους οποίους η επιχείρηση θα έρχεται σε επαφή .
Οι Δημόσιες Σχέσεις με τον τρόπο αυτό θα δημιουργήσουν μία καλή εικόνα της επιχείρησης στην κοινωνία και θα προσφέρουν μία καλή φήμη σε αυτήν ( βιβλίο Εταιρική Εικόνα , Γιώργος Παπατριανταφύλλου , εκδ. Σταμούλης 2011 , τιμή 13 ευρώ ) .
Αυτή θα είναι μία επιχείρηση με Κοινωνική Ευθύνη . Στη συνέχεια ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων θα σχεδιάσει τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , όπως Εκπαίδευση Εργαζομένων , Εξυπηρέτησης Συνεργατών , Χορηγίας , Εσωτερικών Δημοσίων Σχέσεων . Επικοινωνιακής Διαχείρισης Κρίσεωνν ( αναλυτικά τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Παπατριανταφύλλου , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ) .
Η Διαφήμιση που θα ακολουθήσει ( γιατί αυτή είναι η σειρά που πρέπει να ακολουθηθεί – πρώτα η δομή , εικόνα και φήμη και στη συνέχεια διαφημιστική επικοινωνία σε περιπτώσεις ίδρυσης ή repositioning ) « θα πιάσει τόπο » . Πολύ απλά γιατί σκεφτείτε πως αντιδράτε και εσείς οι ίδιοι στην περίπτωση αυτή .
Εάν δείτε στην τηλεόραση ή ακούσετε στο ραδιόφωνο ή εντοπίσετε στο internet ή διαβάσετε σε ένα περιοδκό μία διαφήμιση για ένα ……….. κατάστημα ενδυμάτων , πόσο θα επηρρεαστείτε από αυτή τη διαφήμιση , εάν εσείς είχατε πάει στο κατάστημα αυτό και ένας υπάλληλος σας είχε μιλήσει με άσχημο τρόπο ; Δεν θα σας επηρρεάσει .
Αντίθετα , εάν είχατε μία θετική εμπειρία σε αυτό το κατάστημα , βλέποντας ή ακούγοντας ή ……. τη διαφήμιση γιαυτό το κατάστημα , θα επηηρεαστείτε και θα πάτε σε αυτό ή θα το προγραμματίσετε ή θα το συστήσετε σε γνωστούς ………
Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε κάθε αγοραστική – καταναλωτική ή επενδυτική μας συμπεριφορά .
Η διαφήμιση κάνει γνωστό ένα προιόν , μία επιχείρηση αλλά εάν δεν έχουμε καλή εικόνα γιαυτά , δεν επηρρεαζόμαστε .
Η καλή εικόνα , είναι η αληθινή εικόνα για την αξία και υλοποίηση της εργάζονται σε κάθε επιχείρηση οι Δημόσιες Σχέσεις .
Όποια επιχείρηση και αν σκεφτείτε , λειτουργεί ακριβώς με την ίδια λογική .
Οι επιχειρήσεις δεν είναι ούτε τα γραφεία τους , ούτε τα κτίρια τους , ούτε ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός . Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι τους .
Οι Δημόσιες Σχέσεις επικεντρώνονται στον ανθρώπινο παράγοντα .
Οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση είναι ο παράγοντας που θα ξαναεπισκεφθούμε ή όχι :
Ένα supermarket .
Μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων .
Ένα café .
Ένα restaurant .
Ένα κατάστημα ενδυμάτων .
Ένα κατάστημα νέων τεχνολογιών
Και όποια μα όποια επιχείρηση μπορείτε να σκεφτείτε .
Οι Δημόσιες Σχέσεις και τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , διαμορφώνουν και διαχειρίζονται μέσω του ανθρώπινου παράγοντα την Εταιρική Φήμη και την Εταιρική Εικόνα .
Στα παραδείγματα που αναφέραμε , το Marketing , παράλληλα με τις δράσεις των Δημοσίων Σχέσεων και της διαφήμισης , θα σχεδιάσει το ποιά προιόντα πρέπει να τοποθετηθούν , που και πως , την προώθηση τους και τελικώς πως αυτά θα καταλήξουν στα χέρια των αγοραστών ή καταναλωτών ή πελατών ( πως θα αγοράσουν ) .
Οι Δημόσιες Σχέσεις καταστέλουν τις αρνητικές απόψεις για την επιχείρηση ( μέσω πάντα και μόνο της αλήθειας ) .
Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μόνο ένα προιόν αλλά αγοράζουν και το όνομα , τη φήμη και τη εικόνα της επιχείρησης .
Η διαφήμιση είναι σημαντικότατος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας . Κάνει γνωστό ένα προιόν , βοηθά στο να ξεχωρίζει αυτό ανάμεσα σε άλλα όμοια .Με τη διαφήμιση ο καταναλωτής κατατοπίζεται .
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι κοινωνική επικοινωνία , ενώ η διαφήμιση εμπορική .
Οι Δημόσιες Σχέσεις απευθύνονται στον εσωτερικό κοινωνικό κόσμο των ανθρώπων ενω η διαφήμιση απευθύνεται στη λογική των ανθρώπων προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα των προιόντων .
Οι Δημόσιες Σχέσεις καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση , εδραιώνοντας την καλή της φήμη .
Η διαφημιστική εκστρατεία έχει αρχή και τέλος ενώ οι Δημόσιες Σχέσεις δεν έχουν τέλος δεν σταματούν ποτέ . Καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση .
Οι Δημόσιες Σχέσεις «ανοίγουν» τον δρόμο για να περάσει αποτελεσματικά κάθε ενέργεια διαφημιστική και marketing .
Εά δεν είναι ευνοική η κοινή γνώμη απέναντι σε μία επιχείρηση δεν μπορεί να επηρρεάσει αυτήν η διαφήμιση ή το marketing .
Ορισμοί :
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ :
Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων, αποτελεί λειτουργία αμφίδρομης επικοινωνίας, αποσκοπεί στην προγραμματισμένη διατήρηση ή δημιουργία σωστής εικόνας στο κοινό, για μια ομάδα ή άτομο, προκειμένου να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους, σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου