PUBLIC RELATIONS IS LIFESTYLE

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Πως οι Δημόσιες Σχέσεις κάνουν την επιχείρηση να αντέχει σε όλες τις συνθήκες .  

  Το "πνεύμα" των Δημοσίων Σχέσεων είναι μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία η οποία διέπει τους ανθρώπους κάνοντας την εργασιακή συμπεριφορά , τρόπο ζωής .Οι άνθρωποι επιλέγουν οτιδήποτε παράγει μία επιχείρηση με αξιόλογους ανθρώπους . Δημόσιες Σχέσεις , μία παγκόσμια τάση . Γιατί οι επιχειρήσεις επενδύουν όλο και περισσότερο στα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων ; Οι Δημόσιες Σχέσεις οδηγούν τους ανθρώπους των επιχειρήσεων σε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές . Στη λογική αυτή υπάρχει ανθρώπινη , ειλικρινής επικοινωνία . Δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης .
Οι άνθρωποι επιλέγουν οτιδήποτε παράγει μία επιχείρηση με αξιόλογους ανθρώπους .

 Οι Δημόσιες Σχέσεις σημειώνουν μια συνεχή αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών τους παγκοσμίως και αναλόγως αναζητούνται στελέχη τα οποία μπορούν να σχεδιάσουν στρατηγικά , τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων . Γιατί οι Δημόσιες Σχέσεις είναι μία παγκόσμια τάση :
 1. Είναι ο επαγγελματικός τομέας που δρά με βάση την Ηθική .
 2. Διαμορφώνουν την εικόνα της επιχείρησης .
 3. Δεν ωραιοποιούν την επικοινωνία της .
 4. Εκπαιδεύουν αποτελεσματικά τους εργαζόμενους .
 5. Εξανθρωπίζουν την επιχείρηση .
 Οι Δημόσιες Σχέσεις , συγκριτικά με τις μέχρι τώρα παραδοσιακές δραστηριότητες επικοινωνίας , έχουν προβάδισμα :
 1. Στοχεύουν στην κοινωνική ανάπτυξη της επιχείρησης .
 2. Οι Δημόσιες Σχέσεις αναλαμβάνουν δράση με τρόπο τέτοιον που η κοινωνία διαπιστώνει την αξία της επιχείρησης .
 3. Οι Δημόσιες Σχέσεις , δημιουργούν την υποδομή αυτή σε κάθε επιχείρηση ώστε να την θαυμάζουν και να την εκτιμούν οι άνθρωποι , αφού βεβαίως έχουν εκτιμήσει και θαυμάσει τους ανθρώπους της επιχείρησης .
 4. Στο εσωτερικό της επιχείρησης οι Δημόσιες Σχέσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον μη ανταγωνιστικό αλλά εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων
 . 5. Οι δράσεις και εκδηλώσεις των Δημοσίων Σχέσεων είναι στους τομείς που βλέπουν το μέλλον : Περιβάλλον – Κοινωνία – Άνθρωπος – Αειφορία .

 Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση . Η μεγάλη Σύγχυση. Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητος τομέας σε κάθε επιχείρηση . Οι Δημόσιες Σχέσεις σε πολλές επιχειρήσεις, λανθασμένα ταυτίζονται ή είναι ενταγμένες στο τμήμα Marketing ή στο Διαφημιστικό ή σε άλλες διευθύνσεις . Η ταύτιση των Δημοσίων Σχέσεων με το Marketing ή τη Διαφήμιση , είναι μεγάλο λάθος . Οι Δημόσιες Σχέσεις , συνεργάζονται με το Marketing και τη Διαφήμιση αλλά δεν ταυτίζονται . Για παράδειγμα είναι λανθασμένη και παραπλανητική η θέση ( επαγελματικά , στο οργανόγραμμα ) Υπεύθυνος Marketing και Δημοσίων Σχέσεων . Επίσης είναι λανθασμένη η αναφορά πως οι Δημόσιες Σχέσεις είναι «εργαλείο» του Marketing . Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι «εργαλείο» του Marketing ούτε και κανενός άλλου τομέα της επικοινωνίας καθώς είναι μία εντελώς ανεξάρτητη δράση και κατά συνέπεια μία αυτόνομη Διεύθυνση ( Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων ή τμήμα Δημοσίων Σχέσεων ) . Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι Marketing , ούτε και Δαφήμιση . Όσοι ταυτίζουν τις τρείς αυτές λειτουργίες της επικοινωνίας , εκτός του ότι δεν έχουν καταλάβει τι ρόλο έχει η κάθε μία , δεν έχουν μελετήσει τους ορισμούς που δίνουν τα επιστημονικά σωματεία και οι επαγγελματικές ενώσεις , παγκοσμίως και των τριών αυτών κλάδων , σύμφωνα με τους οποίους ορισμούς γίνεται σαφής διάκριση στις δράσεις και τους σκοπούς . Οι Δημόσιες Σχέσεις , το Marketing και η Διαφήμιση , επιτελούν ρόλους σημαντικούς σε κάθε επιχείρηση . Οι Δημόσιες Σχέσεις παράγουν έργο υποδομής για κάθε άλλη επικοινωνία . Ας πάρουμε το ακόλουθο παράδειγμα : Υποθέτουμε πως δημιουργείται ένα κατάστημα ( ανεξάρτητα από τι προιόντα πουλά ) . Μπορεί να είναι ένα ζαχαροπλαστείο ή κατάστημα ένδυσης ή restaurant ή café ή ηλεκτρικών ειδών ή νέων τεχνολογιών ή οτιδήποτε άλλο …… Οι Δημόσιες Σχέσεις , θα παίξουν τον πρώτο ρόλο . Με το που ιδρύεται η επιχείρηση ή επανατοποθετείται ( repositioning ) οι Δημόσιες Σχέσεις την «χτίζουν» επάνω σε μία βάση αξιών . Δηλαδή πείθουν όλα τα στελέχη και τη διοίκηση να είναι μία ανθρωποκεντρική επιχείρηση , με σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους με τους οποίους η επιχείρηση συνεργάζεται ( πελάτες – συνεργάτες – προμηθευτές – μετόχους – επενδυτές – κ.λ.π ) . Με τη δράση που θα αναλάβουν οι Δημόσιες Σχέσεις , οι εργαζόμενοι θα έχουν εξαιρετικούς τρόπους , θα εκπαιδευτούν στη επικοινωνία , θα έχουν ήθος , αξιοπρέπεια , ειλικρίνεια , συνέπεια . Έτσι σταδιακά θα αποκτούν την εμπιστοσύνη όλων των ανθρώπων με τους οποίους η επιχείρηση θα έρχεται σε επαφή . Οι Δημόσιες Σχέσεις με τον τρόπο αυτό θα δημιουργήσουν μία καλή εικόνα της επιχείρησης στην κοινωνία και θα προσφέρουν μία καλή φήμη σε αυτήν ( βιβλίο Εταιρική Εικόνα , Γιώργος Παπατριανταφύλλου , εκδ. Σταμούλης 2011 , τιμή 13 ευρώ ) . Αυτή θα είναι μία επιχείρηση με Κοινωνική Ευθύνη . Στη συνέχεια ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων θα σχεδιάσει τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , όπως Εκπαίδευση Εργαζομένων , Εξυπηρέτησης Συνεργατών , Χορηγίας , Εσωτερικών Δημοσίων Σχέσεων . Επικοινωνιακής Διαχείρισης Κρίσεωνν ( αναλυτικά τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Παπατριανταφύλλου , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ) . Η Διαφήμιση που θα ακολουθήσει ( γιατί αυτή είναι η σειρά που πρέπει να ακολουθηθεί – πρώτα η δομή , εικόνα και φήμη και στη συνέχεια διαφημιστική επικοινωνία σε περιπτώσεις ίδρυσης ή repositioning ) « θα πιάσει τόπο » . Πολύ απλά γιατί σκεφτείτε πως αντιδράτε και εσείς οι ίδιοι στην περίπτωση αυτή . Εάν δείτε στην τηλεόραση ή ακούσετε στο ραδιόφωνο ή εντοπίσετε στο internet ή διαβάσετε σε ένα περιοδκό μία διαφήμιση για ένα ……….. κατάστημα ενδυμάτων , πόσο θα επηρρεαστείτε από αυτή τη διαφήμιση , εάν εσείς είχατε πάει στο κατάστημα αυτό και ένας υπάλληλος σας είχε μιλήσει με άσχημο τρόπο ; Δεν θα σας επηρρεάσει . Αντίθετα , εάν είχατε μία θετική εμπειρία σε αυτό το κατάστημα , βλέποντας ή ακούγοντας ή ……. τη διαφήμιση γιαυτό το κατάστημα , θα επηηρεαστείτε και θα πάτε σε αυτό ή θα το προγραμματίσετε ή θα το συστήσετε σε γνωστούς ……… Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε κάθε αγοραστική – καταναλωτική ή επενδυτική μας συμπεριφορά . Η διαφήμιση κάνει γνωστό ένα προιόν , μία επιχείρηση αλλά εάν δεν έχουμε καλή εικόνα γιαυτά , δεν επηρρεαζόμαστε . Η καλή εικόνα , είναι η αληθινή εικόνα για την αξία και υλοποίηση της εργάζονται σε κάθε επιχείρηση οι Δημόσιες Σχέσεις . Όποια επιχείρηση και αν σκεφτείτε , λειτουργεί ακριβώς με την ίδια λογική . Οι επιχειρήσεις δεν είναι ούτε τα γραφεία τους , ούτε τα κτίρια τους , ούτε ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός . Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι τους . Οι Δημόσιες Σχέσεις επικεντρώνονται στον ανθρώπινο παράγοντα . Οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση είναι ο παράγοντας που θα ξαναεπισκεφθούμε ή όχι : Ένα supermarket . Μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων . Ένα café . Ένα restaurant . Ένα κατάστημα ενδυμάτων . Ένα κατάστημα νέων τεχνολογιών Και όποια μα όποια επιχείρηση μπορείτε να σκεφτείτε . Οι Δημόσιες Σχέσεις και τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , διαμορφώνουν και διαχειρίζονται μέσω του ανθρώπινου παράγοντα την Εταιρική Φήμη και την Εταιρική Εικόνα . Στα παραδείγματα που αναφέραμε , το Marketing , παράλληλα με τις δράσεις των Δημοσίων Σχέσεων και της διαφήμισης , θα σχεδιάσει το ποιά προιόντα πρέπει να τοποθετηθούν , που και πως , την προώθηση τους και τελικώς πως αυτά θα καταλήξουν στα χέρια των αγοραστών ή καταναλωτών ή πελατών ( πως θα αγοράσουν ) . Οι Δημόσιες Σχέσεις καταστέλουν τις αρνητικές απόψεις για την επιχείρηση ( μέσω πάντα και μόνο της αλήθειας ) . Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μόνο ένα προιόν αλλά αγοράζουν και το όνομα , τη φήμη και τη εικόνα της επιχείρησης . Η διαφήμιση είναι σημαντικότατος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας . Κάνει γνωστό ένα προιόν , βοηθά στο να ξεχωρίζει αυτό ανάμεσα σε άλλα όμοια .Με τη διαφήμιση ο καταναλωτής κατατοπίζεται . Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι κοινωνική επικοινωνία , ενώ η διαφήμιση εμπορική . Οι Δημόσιες Σχέσεις απευθύνονται στον εσωτερικό κοινωνικό κόσμο των ανθρώπων ενω η διαφήμιση απευθύνεται στη λογική των ανθρώπων προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα των προιόντων . Οι Δημόσιες Σχέσεις καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση , εδραιώνοντας την καλή της φήμη . Η διαφημιστική εκστρατεία έχει αρχή και τέλος ενώ οι Δημόσιες Σχέσεις δεν έχουν τέλος δεν σταματούν ποτέ . Καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση . Οι Δημόσιες Σχέσεις «ανοίγουν» τον δρόμο για να περάσει αποτελεσματικά κάθε ενέργεια διαφημιστική και marketing . Εά δεν είναι ευνοική η κοινή γνώμη απέναντι σε μία επιχείρηση δεν μπορεί να επηρρεάσει αυτήν η διαφήμιση ή το marketing .
 Ορισμοί : ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ : Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων, αποτελεί λειτουργία αμφίδρομης επικοινωνίας, αποσκοπεί στην προγραμματισμένη διατήρηση ή δημιουργία σωστής εικόνας στο κοινό, για μια ομάδα ή άτομο, προκειμένου να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους, σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου